Kullanıcı Adı: Şifre:

Üye
İstatistikler
  • Toplam İleti: 9455
  • Toplam Konu: 1883
  • Bugün Online: 35
  • En Çok Online: 1235
  • (20.01.2020 20:07:34)
Çevrimiçi Üyeler
Kullanıcılar: 0
Misafirler: 12
Toplam: 12

Seramik Dergisi

14. Yaşında



Türk Seramik Sitesi
14. yaşında
1 Mayıs 2006

Son Konular

Gönderen Konu: vitrifiyede çatlamalar  (Okunma sayısı 9014 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı erolyasin

  • 500 °C
  • **
  • İleti: 52
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: vitrifiyede çatlamalar
« Yanıtla #15 : 17.03.2007 21:45:16 »
Arkadaslar kusura bakmayın.Mesajlarımı göster kısmından yolladığım msjlrı silince forumdan tamamen silindiğini bilmiyordum.Sağolsun Selim bey bu problemi halletti.

Erol Bey neden bütün mesajlarınızı sildiğinizi anlayamadım? Konunun gayet güzel tartışıldığı ve çözüme kavuşulduğu kanısındaydım. Bir problem mi oldu acaba?

EDİT: Silinen mesajlar geri döndürülmüştür. :)

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

Ynt: vitrifiyede çatlamalar
« Yanıtla #15 : 17.03.2007 21:45:16 »

Çevrimdışı erolyasin

  • 500 °C
  • **
  • İleti: 52
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
« Son Düzenleme: 16.04.2007 21:49:30 Gönderen: erolyasin »

Çevrimdışı erolyasin

  • 500 °C
  • **
  • İleti: 52
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: vitrifiyede çatlamalar
« Yanıtla #17 : 16.04.2007 21:27:19 »
Arkadaslar resimleri yollamaya çalışıyorum. Umarım hallederim. Bu problem tekrar ortaya cıkmaya başladı. Bir fikri olan varmı?
« Son Düzenleme: 16.04.2007 21:52:09 Gönderen: erolyasin »

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

Ynt: vitrifiyede çatlamalar
« Yanıtla #17 : 16.04.2007 21:27:19 »

Çevrimdışı ceracom

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 43
  • Puanı: +0/-0
Ynt: vitrifiyede çatlamalar
« Yanıtla #18 : 17.04.2007 09:00:34 »
1.en basit uygulamadan başlayalım ..1.si  yarı mamüllerini ortadan 2 ye kesip tabanın et kalınlıklarını kontrol et şayet 1 cm ve üzeri gbiyse ..döküm süren uzun kuruyamadığından çatlatabilir.
2.eğer döküm süresi normalse çapak oluşumu olup olmadığına bak eğer çapak oluşumu varsa (kalıpların zamanla şişmesinden ortaya çıkar)kalıpları yeniden döktür.yada kalıptan alınır alınmaz aparatla rötuşlayıp ıslak süngerini çektir.
3.Lavobonun alt kısmındaki ve pisuar bölmesinin altkısmındaki bu kısımlar çamurun hareket ettiği geniş bir alandır.Burda çamurun hareket ettiği uzun bi kanal mevcuttur.Dolayısı ile sürekli hareketin olduğu  bu kısımlarda kalınlık biraz daha fazla olur diğer kısımlara nazaran , çamurunun tixotropisini ölçtürmende yarar var.
 Her ürün her soruna aynı tepkiyi vermez.Onedenle çamurunda sorun olduğunda bunu bazı ürünlerde görür bazılarında görmezsin.
4.Çatlak tipine bakılırsa bunun kesinlikle fırın girişinden önce olduğu söylenebilir.bence dökümanede bi sorun var  ve ürünlerin tezgahtaki yerleri önemli , kanımca dolumun il başladığı kalıplarda yaşanan bi sorun gbi , gelio banaddiğim gbi burda tahminler ve tecrübeler anlatılır.Ama bazı işler senin elinden kontrollerinini sürdür.kolay gelsin

Çevrimdışı erolyasin

  • 500 °C
  • **
  • İleti: 52
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: vitrifiyede çatlamalar
« Yanıtla #19 : 11.05.2007 23:01:24 »
Arkadaslar yorumlarınız paylaşımlarınz için teşekkür ederim. tüm denemelere rağmen bir sonuç alamadım. bende kalıpları yeniden döktürdüm. fakat yeni kalıpları dökümhanenin diğer tarafına kurdurdum. ve problemim ortadan kalktı. sanırım sorunum tabi yanılmıyorsam eski shanksın fırına yakın olmasından kaynaklanıyor olmasıydı. fırından uzak olunca problem ortadan kalktı. eski shank dedim ama kalıplar eski deildi 60-70 civarında döküm yapılmıştı. şuan fırın cıkısında bir problem yok maşallah:)

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

Ynt: vitrifiyede çatlamalar
« Yanıtla #19 : 11.05.2007 23:01:24 »