Kullanıcı Adı: Şifre:

Üye
İstatistikler
  • Toplam İleti: 9450
  • Toplam Konu: 1879
  • Bugün Online: 24
  • En Çok Online: 1235
  • (20.01.2020 20:07:34)
Çevrimiçi Üyeler
Kullanıcılar: 0
Misafirler: 11
Toplam: 11

Seramik Dergisi

14. Yaşında



Türk Seramik Sitesi
14. yaşında
1 Mayıs 2006

Son Konular

Gönderen Konu: ÇİNİ PİŞİRİMİ  (Okunma sayısı 11407 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YAKUP

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 45
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
ÇİNİ PİŞİRİMİ
« : 05.04.2010 09:44:08 »
MERHABA
SORUM ÖNCELİKLE SN REFİK BEYE VE MÜHENDİS ARKADAŞLARA
SIRA GELDİ YAPMAYA ÇALIŞTIĞIM  VE ASTARLADIĞIM PARÇALARIN  PİŞİRİMİNE ASTARDA VE ALT GÖVDEDE ŞU ANA KADAR ÇATLAMA PEK YOK AMA NASIL PİŞİRİCEĞİM BUNLARI  EVET PEK ÇOK KÜTAHYA ALT YAPI DENİLEN PARÇAYI FIRINDA PİŞİRDİM PROBLEM OLMADAN ÇIKARDIM . ANCAK ATEŞ ARICASOYUN KİTABINI OKURKEN(SERAMİK TEKNOLOJİSİ) KUARS ORANI YÜKSEK ÜRÜNLERDE KUARS 573 DERECEDE  BETA KUARSTAN ALFAYA  870 DERECEDE DE TRİDYMİTE DÖNÜŞÜR YAZIYORDU BU DERECELERDE DURMALIMIYIM YANİ ASIL SORUM BURALARDA NASIL DAVRANMALIYIM VE EN ÖNEMLİSİ BU MALZEMELERİ NASIL PİŞİRİCEM FIRINI KAÇ SAATTE KAÇ DERECEYE ÇIKARMALIYIM (BİLİYORUM HERKES YAVAŞ PİŞİR DİYORDA BU YAVAŞ KAÇ SAAT OLUCAK)PİŞİRİMİMİ 880 DERECEDE BİTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM SİZCE BU UYGUNMU ?
SAYGILARIMLA

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

ÇİNİ PİŞİRİMİ
« : 05.04.2010 09:44:08 »

Çevrimdışı Refik Bolsoy

  • 900 °C
  • ***
  • İleti: 204
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • İşte öyle
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #1 : 06.04.2010 12:03:43 »
Yakup bey öncelikle yapyığınız parçayı düz bir plakanın ğzerinde pişirmelisiniz çünkü cam fazı yüksek oranda olduğu için ürün çökme yaparak yamulur.Pişirim derecesine gelince bence önce 800 oC pişirin az gelirse yükseltin zira malınız sinterleşebilir ve boyayı,sırı kabul etmeyebilir.Fırın rejimine gelince pişirme hızından ziyade soğutma hızı önemli.Bence 3 saatte 400 oC a daha sonrada 6 saatte son sıcaklığa ulaşmanız uygun olur.Soğutma esnasında sadece üst bacayı açıp başka bir müdahalede bulunmadan kendi akışında soğumaya bırakın derim.

Çevrimdışı YAKUP

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 45
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #2 : 06.04.2010 12:15:47 »
Refik bey
aklıma gelen başka bir noktada şu  bu ürünlerin çamur bileşiminde sırda var bazı reçetelerimde plakaya yapışmaması için plaka üstüne ne kaplamalıyım şimdiden teşekkürler

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #2 : 06.04.2010 12:15:47 »

Çevrimdışı Refik Bolsoy

  • 900 °C
  • ***
  • İleti: 204
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • İşte öyle
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #3 : 07.04.2010 12:33:27 »
Arkadaşım plakalarınızın üzerine öğütülmüş kaolenden bir badana çekerseniz gerek ürün gerekse sır bulaşıkları plakanıza yapışmazlar.

Çevrimdışı Selim Alanbey

  • Kurucu
  • *****
  • İleti: 678
  • Puanı: +8/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • www.selimalanbey.com
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #4 : 07.04.2010 14:39:08 »
Arkadaşım plakalarınızın üzerine öğütülmüş kaolenden bir badana çekerseniz gerek ürün gerekse sır bulaşıkları plakanıza yapışmazlar.
Öncelikle sırlanmış ürünün yere temas edecek kısımlarını güzelce silin. Kaloen yada ince kuvars karısımlı (astar) ınınza plakalarınıza da sürebilirisiniz. Ürünleriniz karo değil ise bu daha mantıklı.

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #4 : 07.04.2010 14:39:08 »

Çevrimdışı YAKUP

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 45
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #5 : 07.04.2010 15:44:20 »
Refik bey ve selim bey
dediklerinizi uygulayacağım. imkanım dahilinde şu anda elimde astara karıştırdığım esandan aldığım pudra kuars var  onu öncelikle uygulayacağım.biliyorum bunlar sizin için basit konular ama ben bu harç karışımını kendim hazırladığım için konuya uzağım.kütahyadan aldığım hazır karolarda böyle bir sıkıntım zaten yok. benim korkum deneme masselerinde  kullandığım reçete içindeki sırçanın pişim sırasında eriyip cam fazı oluştururken  plakaya yapışmasıydı .
verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Çevrimdışı ebru turna

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 2
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bayan
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #6 : 27.11.2011 00:14:11 »
merhaba.. çini çalışan arkadaşlar sır pişiriminde sıcaklık rejimi ne olmalı..kaç saatte kaç dereceye çıkılmalı..soğutma sırasında fırın stop ettikten sonra üst kapak hemen açılmalı mı? şimdiden teşekkürler

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #6 : 27.11.2011 00:14:11 »

Çevrimdışı grkn43

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 9
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
    • Hayata Bakışınızı değiştirecek eserler (Harunyahya)
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #7 : 27.11.2011 17:58:37 »
Ebru hanım sorunuza cevap Refik Bolsoy'un mesajında var zaten.

Çevrimdışı YAKUP

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 45
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #8 : 03.12.2011 00:15:40 »
ebru hanım merhaba
benim çini pişiriminde  uyguladığım   yavaş pişirim yavaş soğutmadır.tabiki her fırının rejimi farklı olabilir.ancak çini teknikeri arkadaşlar bilirler çini pişerken bazı derecelerde yavaş geçmek lazım.soğumasınında yavaş olması şunun için önemli  sır çatlağı olmaması için.şu anda çok seçmeli programlama saatli fırınlar var işimiz nispeten kolay.nem atımı için biz eşimle 100 derecede 2 saat sonraki her 100 derecede 10 dak. özellikle 570 derecede 1 saat ve sonraki 100 derecelerde 10 dakka   tabaklar için çinide 890 derecede (sır akmaması için) karolarda ise 920 derecede kapatırız.ama taş çini yapıcaksınız bu araları 50 derece olarak ayarlarsanız daha emin bir yol olur.soğutmayı ise biz serbest soğutma yaparız kendi kendine soğur:-) zaten fırın baca delikleri fazla geniş olmadığı için kapatmaya ve açmaya gerek yok.bu noktada fırınla tanışmanız ilerlerse, huyunu suyunu daha iyi öğrenirseniz  kendiniz farklı teknikler geliştirebilirsiniz.

Türk Seramik Sitesi - Turk Ceramics Web Club

Ynt: ÇİNİ PİŞİRİMİ
« Yanıtla #8 : 03.12.2011 00:15:40 »