Kullanıcı Adı: Şifre:

Gönderen Konu: Yer karosu üretiminde iğne deliği  (Okunma sayısı 3589 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı liberomandriano

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 11
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Non dire il gatto,se non ce l'hai nel sacco.!!!
Yer karosu üretiminde iğne deliği
« : 06.08.2007 13:34:16 »
arkadaşlar yaklaşık 3 yıldır yer karosu sırlı granit üretiminde çalışıyorum.Deliklenme ya da iğne deliği denen problemin sebepleri hakkında bilgi arıyorum. pratikte deliklenmeyi gidermek için birçok şey yapılıyor ancak sorun nerden kaynaklanıyor?
Kim demiş güle dikenin himayesinde,dikenin itibarı gülün sayesinde.

Türk Seramik Sitesi - Turkish Ceramics Web Club

Yer karosu üretiminde iğne deliği
« : 06.08.2007 13:34:16 »

Çevrimdışı ayşenur çevik

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 11
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bayan
Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #1 : 06.08.2007 13:46:47 »
bildiğim kadarıyla sırın çok viskoz olmasından ya da sır, gaz çıkışı kesilmeden camlaştığı için gerçekleşir..
ToPr@k bENiM H@y@tıM..

Türk Seramik Sitesi - Turkish Ceramics Web Club

Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #1 : 06.08.2007 13:46:47 »

Çevrimdışı liberomandriano

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 11
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • Non dire il gatto,se non ce l'hai nel sacco.!!!
Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #2 : 06.08.2007 20:50:50 »
Bu problem görüldüğünde pratikte yapılanlar(en azından benim gördüklerim):
*engop ya da sır kazanına plastik madde ilavesi
*Kurutucu sıcaklığını bir miktar düşmek ya da karo üzerine yağmurlama uygulamak
*fırın ön bölgesinden ısı almak
*degazasyon(gaz çıkışı) bölgesinde karonun bir kaç dk daha fazla kalması için fırının o bölgesini yavaşlatmak.
*ayrıca kurutucu çıkışında engoplamaya girmeden tepsi ya da silindir fırça görevini tam yapmıyorsa yine deliklenme görülebiliyor.
*bir de double diskle sırlama yaparken her diskin gramajı aynı olmalı.Karo kenarlarındaki taşmalardan <yönüne göre> aynı olup olmadığı anlaşılıyor.

Ama ben bütün bu yapılanların bilimsel açıklamasını keşfetmek istiyorum!!!
Kim demiş güle dikenin himayesinde,dikenin itibarı gülün sayesinde.

Türk Seramik Sitesi - Turkish Ceramics Web Club

Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #2 : 06.08.2007 20:50:50 »

Çevrimdışı uskblue

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 4
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #3 : 09.08.2007 18:55:50 »
Sırlı karo üretiminde delik 2 türlüdür.
1-Aplikasyon kaynaklı olanlar;Bu tür delikler de sır veya engop dediğimiz kaplama malzemesi yüzeye aplike edildiğinde düzgün yayılamazsa delik oluşur.Bunun sebebi yüzeydeki toz ,karonun aşırı sıcak olması,sırın akışkanlığının uygun olmaması olarak sayılabilir.
2-Yapısal kaynaklı olanlar;ürünün oluşumunda kullanılan hammadde lerin pişme sırasında gösterdikleri reaksiyonlardan oluşur.Gaz çıkışları organik malzemelerin atılması sırasında sırın erken gelişimi,sırların ısı karşısındaki reaksiyonları gibi.
Daha uzun anlatılabilir ama kısaca sebebler böyledir

Türk Seramik Sitesi - Turkish Ceramics Web Club

Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #3 : 09.08.2007 18:55:50 »

Çevrimdışı ceramica

  • 25 °C
  • *
  • İleti: 3
  • Puanı: +0/-0
  • Cinsiyet: Bay
  • herkese selam!!
Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #4 : 09.10.2007 22:11:20 »
yer karosu üretiminde iğne deliklerinde karşılaşmamak mümkünmü:) benim başıma gelen problem parlak yer karosu sırlarında meydana gelen iğne delikleri. mat ve yarı mat sırlarda böyle bir problem yaşamadık allaha şükür. tüm bu sayılan sebebler dışında.. ekleyebileceğim sır reçetesinin bir daha gözden geçirilip yenilenmesi olabilir. bazen sır bileşiminde kullanılan fritler fırın rejimlerinde etkisini tam gösteremiyor. bir diğer konuda fırın sıcaklığının ve pişirme süresinin yanında fırın gaz değerleri..
ceramica

Türk Seramik Sitesi - Turkish Ceramics Web Club

Ynt: Yer karosu üretiminde iğne deliği
« Yanıtla #4 : 09.10.2007 22:11:20 »